Daň z pridanej hodnoty pre začiatočníkov v roku 2023, 2 – dňový webinár

Loading Events

Nitrianska regionálna komora SOPK v spolupráci s Poradcom podnikateľa, s.r.o. Vás pozýva na 2 – dňový webinár „Daň z pridanej hodnoty pre začiatočníkov v roku 2023“. Ak ste začínajúcim účtovníkom, ekonómom, finančným manažérom, právnikom alebo podnikateľom, na uvedenom webinári získate všetky kľúčové informácie pre správne uplatňovanie zákona o DPH v praxi. Počas prvého dňa sa zoznámite so základnými pojmami a termínmi, naučíte sa sledovať svoj obrat, registrovať tuzemskú zdaniteľnú osobu a oboznámite sa tiež so všetkými náležitosťami spojenými s dodaním tovaru alebo služby. V druhý deň webinára orientujeme našu pozornosť na podmienky, ktoré musia byť splnené pre odpočítanie dane platiteľom DPH; definujeme základné princípy podávania daňového priznania a ozrejmíme si, ako vysporiadať daňovú povinnosť pri skončení podnikania. V závere webinára vás upozorníme na možné penále, ktoré vám hrozia v prípade porušovania zákona a povieme si aj pár praktických odporúčaní, ako sa týmto neželaným pokutám vyhnúť.

daňovým poradcom Ing. Vladimírom Ozimým.

Dátum: 3. – 4.  júl 2023, (pondelok – utorok), webinár
Lektor: Ing. Vladimír Ozimý

 Program:

1. deň (3. júl 2023)

  • Vysvetlenie základných pojmov
  • predmet dane
  • zdaniteľná osoba
  • ekonomická činnosť
  • dodanie za protihodnotu
  • slobodné povolanie
  • majetok manželov
  • Registrácia zdaniteľnej osoby (§ 4 až § 7a)
  • sledovanie obratu a definícia tohto pojmu
  • proces registrácie tuzemskej zdaniteľnej osoby a nesplnenie si tejto povinnosti (riziká oneskorenej registrácie)
  • proces podania žiadosti (podanie žiadosti s ukážkou) – elektronická komunikácia
  • dodávanie služieb z EÚ do EÚ (napr. Google, Facebook), otázka registrácie
  • Pojem dodania tovaru a miesto dodania tovaru
  • čo sa chápe za dodanie tovaru ako napr. dodanie stavby, jej časti, bezodplatné dodanie, premiestnenie tovaru, komisionálny predaj
  • základné princípy určenia miesta dodania tovaru
  • Pojem dodania služby a miesto dodania služby podľa všeobecného a špecifického pravidla
  • čo je dodanie služby, lízing, bezplatne dodaná služba formou poskytnutia MV zamestnancovi
  • refakturácia služby verzus prechodná položka
  • Riziká nesprávneho určenia miesta dodania tovaru a služby
  • Vznik daňovej povinnosti v tuzemsku pri dodaní tovaru a služby

2. deň (4. júl 2023)

  • Právo na odpočítanie dane platiteľom DPH
  • splnenie hmotnoprávnych podmienok 
  • splnenie formálnych podmienok práva na odpočet DPH
  • Právo na odpočet DPH pri registrácii DPH a oneskorenej registrácii DPH
  • Povinnosť podať kontrolný výkaz a jeho obsah
  • Povinnosť podať daňové priznanie a jeho obsah (základné princípy)
  • Skončenie platiteľstva DPH a vyrovnanie daňovej povinnosti
  • na základe skončenia podnikania platiteľa
  • úmrtie a postupy dediča
  • právny nástupca a postup z pohľadu DPH
  • Zdaňovacie obdobie pre účely podania DP
  • Pokuty a penále v prípade porušovania zákona o DPH
  • Diskusia

Harmonogram:

08:30 – 09:00 prezentácia účastníkov školenia
09:00 – 11:00 prednáška
11:00 – 11:30 prestávka
11:30 – 13:00 prednáška 

Lektor:   Ing. Vladimír Ozimý člen Slovenskej komory daňových poradcov, špecialista na dane a účtovníctvo vo vydavateľstve Poradca podnikateľa. Aktívne prispieva do odborných časopisov Daňový a účtovný poradca podnikateľa (DÚPP), Dane a Účtovníctvo (DaÚ) a Daňový špeciál.  Svoje blogy a príspevky z oblasti daní publikuje na viacerých odborných portáloch a venuje sa lektorskej činnosti. Denne v rámci daňovej pohotovosti poradí niekoľkým desiatkam  našich zákazníkov.

Organizačné pokyny 

Uzávierka prihlášok:

Účastnícky poplatok obsahuje cenu webinára, organizačné náklady, pracovné materiály. Úhradu účastníckeho poplatku je potrebné realizovať do 3 pracovných dní od vystavenia zálohovej faktúry (príp. proforma faktúry), najneskôr však 3 pracovné dni pred konaním webinára. V opačnom prípade Vám nebudeme môcť garantovať miesto na seminári. Potvrdenie účasti: registrácia vašej účasti bude akceptovaná po obdržaní riadne vyplnenej a podpísanej prihlášky. Prihláška sa doručením považuje za záväznú.

Účastnícky poplatok:  za jednu osobu

Miesto    bez DPH        20% DPH            Celkom
webinár, online    140,00 €      28,00 €    168,00 €

Za každú prihlásenú osobu uhraďte poplatok na Nitriansku regionálnu komoru SOPK najneskôr 3 dni pred konaním  seminára, TATRA  BANKA  Nitra, účet: 2629290083/1100, IBAN SK37 1100 0000 0026 2929 0083,  VS: 030723.

Ako bonus získa každý účastník webinára:
Odborné poradenstvo s lektorom počas priameho prenosu formou chatu.
Videozáznam z webinára na 30 dní. 

Organizačný garant:   Ing. Ivan BELKA, T: 037 – 73 367 54, F: 037 – 73 367 39,  E: ivan.belka@sopk.sk

 

Loading

Zdieľajte tento článok!


logo nadacia

logo icc-nc

logo WCF

logo eurochambers
SOPK je členom Európskej komorovej siete

Go to Top