Nitrianska regionálna komora SOPK v spolupráci s Poradcom podnikateľa, s.r.o. Vás pozýva na 2 – dňový webinár „Daň z pridanej hodnoty pre začiatočníkov v roku 2023“. Ak ste začínajúcim účtovníkom, ekonómom, finančným manažérom, právnikom alebo podnikateľom, na uvedenom webinári získate všetky kľúčové informácie pre správne uplatňovanie zákona o DPH v praxi. Počas prvého dňa sa zoznámite so základnými pojmami a termínmi, naučíte sa sledovať svoj obrat, registrovať tuzemskú zdaniteľnú osobu a oboznámite sa tiež so všetkými náležitosťami spojenými s dodaním tovaru alebo služby. V druhý deň webinára orientujeme našu pozornosť na podmienky, ktoré musia byť splnené pre odpočítanie dane platiteľom DPH; definujeme základné princípy podávania daňového priznania a ozrejmíme si, ako vysporiadať daňovú povinnosť pri skončení podnikania. V závere webinára vás upozorníme na možné penále, ktoré vám hrozia v prípade porušovania zákona a povieme si aj pár praktických odporúčaní, ako sa týmto neželaným pokutám vyhnúť.
daňovým poradcom Ing. Vladimírom Ozimým.
| Dátum: | 3. – 4. júl 2023, (pondelok – utorok), webinár |
| Lektor: | Ing. Vladimír Ozimý |
Program:
1. deň (3. júl 2023)
- Vysvetlenie základných pojmov
- predmet dane
- zdaniteľná osoba
- ekonomická činnosť
- dodanie za protihodnotu
- slobodné povolanie
- majetok manželov
- Registrácia zdaniteľnej osoby (§ 4 až § 7a)
- sledovanie obratu a definícia tohto pojmu
- proces registrácie tuzemskej zdaniteľnej osoby a nesplnenie si tejto povinnosti (riziká oneskorenej registrácie)
- proces podania žiadosti (podanie žiadosti s ukážkou) – elektronická komunikácia
- dodávanie služieb z EÚ do EÚ (napr. Google, Facebook), otázka registrácie
- Pojem dodania tovaru a miesto dodania tovaru
- čo sa chápe za dodanie tovaru ako napr. dodanie stavby, jej časti, bezodplatné dodanie, premiestnenie tovaru, komisionálny predaj
- základné princípy určenia miesta dodania tovaru
- Pojem dodania služby a miesto dodania služby podľa všeobecného a špecifického pravidla
- čo je dodanie služby, lízing, bezplatne dodaná služba formou poskytnutia MV zamestnancovi
- refakturácia služby verzus prechodná položka
- Riziká nesprávneho určenia miesta dodania tovaru a služby
- Vznik daňovej povinnosti v tuzemsku pri dodaní tovaru a služby
2. deň (4. júl 2023)
- Právo na odpočítanie dane platiteľom DPH
- splnenie hmotnoprávnych podmienok
- splnenie formálnych podmienok práva na odpočet DPH
- Právo na odpočet DPH pri registrácii DPH a oneskorenej registrácii DPH
- Povinnosť podať kontrolný výkaz a jeho obsah
- Povinnosť podať daňové priznanie a jeho obsah (základné princípy)
- Skončenie platiteľstva DPH a vyrovnanie daňovej povinnosti
- na základe skončenia podnikania platiteľa
- úmrtie a postupy dediča
- právny nástupca a postup z pohľadu DPH
- Zdaňovacie obdobie pre účely podania DP
- Pokuty a penále v prípade porušovania zákona o DPH
- Diskusia
Harmonogram:
| 08:30 – 09:00 | prezentácia účastníkov školenia |
| 09:00 – 11:00 | prednáška |
| 11:00 – 11:30 | prestávka |
| 11:30 – 13:00 | prednáška |
Lektor: Ing. Vladimír Ozimý – člen Slovenskej komory daňových poradcov, špecialista na dane a účtovníctvo vo vydavateľstve Poradca podnikateľa. Aktívne prispieva do odborných časopisov Daňový a účtovný poradca podnikateľa (DÚPP), Dane a Účtovníctvo (DaÚ) a Daňový špeciál. Svoje blogy a príspevky z oblasti daní publikuje na viacerých odborných portáloch a venuje sa lektorskej činnosti. Denne v rámci daňovej pohotovosti poradí niekoľkým desiatkam našich zákazníkov.
Organizačné pokyny
Uzávierka prihlášok:
Účastnícky poplatok obsahuje cenu webinára, organizačné náklady, pracovné materiály. Úhradu účastníckeho poplatku je potrebné realizovať do 3 pracovných dní od vystavenia zálohovej faktúry (príp. proforma faktúry), najneskôr však 3 pracovné dni pred konaním webinára. V opačnom prípade Vám nebudeme môcť garantovať miesto na seminári. Potvrdenie účasti: registrácia vašej účasti bude akceptovaná po obdržaní riadne vyplnenej a podpísanej prihlášky. Prihláška sa doručením považuje za záväznú.
Účastnícky poplatok: za jednu osobu
| Miesto | bez DPH | 20% DPH | Celkom |
| webinár, online | 140,00 € | 28,00 € | 168,00 € |
Za každú prihlásenú osobu uhraďte poplatok na Nitriansku regionálnu komoru SOPK najneskôr 3 dni pred konaním seminára, TATRA BANKA Nitra, účet: 2629290083/1100, IBAN SK37 1100 0000 0026 2929 0083, VS: 030723.
Ako bonus získa každý účastník webinára:
Odborné poradenstvo s lektorom počas priameho prenosu formou chatu.
Videozáznam z webinára na 30 dní.
Organizačný garant: Ing. Ivan BELKA, T: 037 – 73 367 54, F: 037 – 73 367 39, E: ivan.belka@sopk.sk






